Get Adobe Flash player

Program

 Oferta naszego przedszkola obejmuje podstawę programową wychowania przedszkolnego 

zgodną z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 roku  (poz. 17,Dz.U.Nr 4 z 2008 r.)

 Realizujemy  Programy Wychowania Przedszkolnego:

I. "Nasze przedszkole" dla 3 i 4 latków

II. "Odkrywam Siebie"- roczne przygotowanie przedszkolne

 

Zdajemy sobie sprawę,iż wiek przedszkolny to okres wzmożonej aktywności poznawczej, wyrażającej się silną potrzebą intelektualną wrażeń, dużym napięciem emocjonalnym i potrzebą działania. Zadaniem wychowania przedszkolnego jest zatem stworzenie sytuacji, w których dziecko znalazłoby zaspokojeni tych potrzeb.
Zapewniając dzieciom osiąganie systematycznych postępów i sukcesów, radzenia sobie z trudnościami, stwarzając wszystkim dzieciom szansę rozwoju na miarę ich możliwości, nasi nauczyciele wykorzystują nowoczesne  metody pracy:

  • Metoda ruchowej ekspresji twórczej R.Labana: nazywana jest także metodą improwizacji ruchowej,daje możliwość podejmowania ruchu zgodnie z własną inwencją twórczą, fantazją, doświadczaniem;
  • Metoda C. Orffa:jej głównym celem i zadaniem jest wyzwolenie u dzieci tendencji do samoekspresji i rozwijania inwencji twórczej;
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne:nawiązuje do „języka ciała", czyli ćwiczenia stanowią formę naszego komunikowania się z innymi;
  • Metoda Kniessów: ma na celu kształtowanie i rozwój fizyczny dziecka poprzez ruch, muzykę, zastosowanie oryginalnych przyborów;
  • Metoda E. Gruszczyk- Kolczyńskiej do nauki matematyki:program edukacji matematycznej wg. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej obejmuje następujące kręgi tematyczne: orientacja przestrzenna, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; rozwijanie umiejętności mierzenia długości, klasyfikacja, układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia, mierzenie płynów, intuicja geometryczna, kształtowanie gier przez dzieci, zapisywanie czynności matematycznych;
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz:charakterystyczne jest jednocześnie rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinetycznych (czucie ruchu)i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami, czyli integracji percepcyjno- motorycznej;
  • Metoda Paula Dennisona (Kinezjologia Edukacyjna): wspomaga proces uczenia się poprzez ruch;
  • Pedagogika zabawy „Klanza":stwarza możliwości dzieciom do działania w atmosferze akceptacji i zaufania, jej celem jest dostarczenie prowadzącemu różnorodnych pomysłów, które umożliwią świadomą i kreatywną pracę z grupą;
  • Metoda twórczego myślenia J. Osborne „Burza mózgów": jest szczególnie polecana podczas rozwiązywania problemów, uczy współpracy i pokojowego rozstrzygania konfliktów rówieśniczych;
  • Techniki parateatralne: drama, pantomima, teatrzyk kukiełkowy, pacynkowy, zabawy paluszkowe;
  • Zabawy badawcze, doświadczania, obserwacje przyrodnicze;
  • Metoda Edwarda de Bono: polega na tym, że podczas twórczych zajęć dzieci zapominają o tym, że „nie umieją rysować" – mogą pozwolić sobie na prezentacje swoich nawet najdziwniejszych pomysłów :)

 Przygotujemy Twoje Dziecko do dalszej edukacji w sposób wszechstronny    i bez stresu niepotrzebnego na tym etapie rozwoju  ;)  

 

DSC06293

 

Dzieci korzystają z podręczników i kart pracy dla  grup wiekowych.